Trening na masę Zwiększenie masy zasady przyrostu mięśni Dieta na masę
Trening

na szybką masę

Jak ćwiczyć żeby pobudzić wzrost masy mięśniowej.

więcej
Zwiększenie

masy mięśniowej

Co powinniśmy wiedzieć, żeby szybko zbudować mięśnie.

więcej
Trening

i dieta na masę

Z czym to się je, czyli jak i co jeść, aby przybrać na masie.

więcej

Rozgrzewka

Rozgrzewka

Rozgrzewka to kluczowy etap do przeprowadzenia efektywnego treningu. Dobre rozgrzanie mięśni zmniejszy ryzyko wystąpienia kontuzji oraz zwiększy efekt ćwiczeń. Szczególnie koncentrujemy się na tych partiach, które w danym dniu trenujemy. Rozgrzewka ma nas przygotować do treningu, dlatego jej intensywność musi być dopasowana do naszych indywidualnych możliwości.

Solidnie przeprowadzona rozgrzewka sprawi, że mięśnie będą lepiej przygotowane do wchłaniania substancji wspomagających wzrost tkanki mięśniowej

Trening zaczynamy od rozgrzewki

Wstęp do rozgrzewki - ćwiczenia pobudzające układ krwionośny

W zależności od sprzętu jakim dysponujemy tę część rozgrzewki możemy wykonać następująco:

  • rower stacjonarny
  • steper
  • bieg w miejscu

Czas wykonywania: około 5 minut.

Rozgrzewka właściwa

Ta część rozgrzewki ma za zadanie możliwie najlepsze przygotowanie kluczowych partii mięśniowych, stawów, ścięgien do treningu.

  • krążenia głową
  • krążenia nadgarstków
  • skłony tułowia
  • krążenia bioder
  • krążenia ramion, przedramion
  • przysiady

Czas wykonywania: około 5 minut.

Stretching

Stretching - rozciąganie dobrze wpływa na ukrwienie mięśni, wzmocnienie ścięgien oraz zwiększenie zakresu ruchu w stawach.

Rozciąganie mięśni przeprowadzamy stopniowo do momentu powstania oporu, przytrzymujemy w tej pozycji i powracamy. Ćwiczenia powtarzamy kilkukrotnie.

Na zakończenie treningu dobrze jest ponownie wykonać rozciąganie, które korzystnie wpłynie na rozluźnienie mięśni.

Czas wykonywania: około 5 minut.

Seria rozgrzewkowa

Każdy trening z dużymi obciążeniami powinno się najpierw poprzedzić seriami rozgrzewkowymi z mniejszymi obciążeniami jednocześnie zwiększając ilość powtórzeń.

comments powered by Disqus

Odżywki na masę

Odżywki i suplementy na masę

Odżywki suplementy na masę

Stanowią bardzo dobre źródło uzupełnienia codziennej diety w wartości odżywcze wpływając na szybsze pojawienie się efektów treningu.