Trening na masę Zwiększenie masy zasady przyrostu mięśni Dieta na masę
Trening

na szybką masę

Jak ćwiczyć żeby pobudzić wzrost masy mięśniowej.

więcej
Zwiększenie

masy mięśniowej

Co powinniśmy wiedzieć, żeby szybko zbudować mięśnie.

więcej
Trening

i dieta na masę

Z czym to się je, czyli jak i co jeść, aby przybrać na masie.

więcej

Rodzaje treningów

Rodzaje treningow

Decydując się na rozpoczęcie pracy nad rozbudową muskulatury często nie wiemy od jakich ćwiczeń zacząć oraz jak powinien wyglądać system treningowy. Wówczas kluczowe staje się określenie celu przemiany. Dzięki temu łatwiej dobierzemy właściwy rodzaj treningu.

Poniżej rozwinę popularne skróty i przedstawię poszczególne rodzaje treningów.

Popularne rodzaje treningów

ABS - Abdominal Body System

Plan ćwiczeń mających na celu rozwój mięśni brzucha. Jest to idealny trening dla osób nie lubiących długiego spędzania czasu na siłowni oraz zabieganych. Z powodzeniem można wykonać go w domu. Nie wymaga także zbyt dużo czasu ponieważ wystarczy poświęcić ok. 6 minut 4 razy w tygodniu, aby zyskać zdumiewające efekty. Sekret stanowi odpowiedni dobór ćwiczeń oraz ich wzajemne oddziaływanie.

A6W - Aerobiczna 6 Weidera

Zestaw 6 ćwiczeń poprawiających wygląd mięśni brzucha. Ćwiczenia te wpływają zarówno na wzmocnienie samych mięśni jak również na redukcję nadmiaru tkanki tłuszczowej.

ACT - Aerobic Circuit Training

Aerobiczny trening obwodowy charakteryzujący się ćwiczeniami wpływającymi na wzmocnienie masy, siły, wytrzymałości oraz redukcję tkanki tłuszczowej. Kierowany jest przede wszystkim do osób początkujących oraz mających dłuższą przerwę w trenowaniu na siłowni. Stanowią dobrą bazę do ćwiczeń z dużymi ciężarami.

FBW - Full Body Workout

Trening całego ciała w trakcie jednego treningu. Wykonywany 3 razy w tygodniu. Popularność zawdzięcza swojej uniwersalności. Nadaje się zarówno do budowania masy jak i redukcji, kierowany do osób początkujących i zaawansowanych.

HIIT - High Intensity Interval Training

Trening interwałowy polega na naprzemiennym wykonywaniu bardzo intensywnych ćwiczeń z ćwiczeniami o umiarkowanym wysiłku. Wpływa na zwiększenie wydolności organizmu oraz sprzyja redukcji tkanki tłuszczowej.

HST - Hypertrophy Specific Training

Ten rodzaj treningu ułatwia zwiększanie masy mięśniowej. Charakteryzuje się stopniowym zwiększaniem obciążenia maksymalnego dobranego do danej liczby powtórzeń, standardowo 15x10x5.

P&P - Push and Pull

System treningowy, który polega na naprzemiennym wykonywaniu ćwiczeń - push w jednym dniu treningowym, pull w kolejnym. Push to ćwiczenia, w których wykonywany jest ruch wyciskania (wypychania) np. wyciskanie sztangi. Pull czyli przyciąganie (podnoszenie) np. uginanie ramion ze sztangą.

SPLIT

Trening dzielony nastawiony na budowanie masy. Dzielony, ponieważ ciało grupujemy na poszczególne partie mięśni, które są trenowane zazwyczaj raz w tygodniu.

5x5

System treningowy kładący nacisk na zwiększanie siły oraz masy. Istotą treningu 5x5 jest wykonywanie 5 powtórzeń danego ćwiczenia w 5 seriach, jednocześnie zwiększając ciężar z każdą kolejną serią.


Wkrótce rozpiszę poszczególne typy treningów wraz z przykładowymi planami treningowymi.

comments powered by Disqus

Odżywki na masę

Odżywki i suplementy na masę

Odżywki suplementy na masę

Stanowią bardzo dobre źródło uzupełnienia codziennej diety w wartości odżywcze wpływając na szybsze pojawienie się efektów treningu.