Trening na masę Zwiększenie masy zasady przyrostu mięśni Dieta na masę
Trening

na szybką masę

Jak ćwiczyć żeby pobudzić wzrost masy mięśniowej.

więcej
Zwiększenie

masy mięśniowej

Co powinniśmy wiedzieć, żeby szybko zbudować mięśnie.

więcej
Trening

i dieta na masę

Z czym to się je, czyli jak i co jeść, aby przybrać na masie.

więcej

Trening na masę - artykuły

Trening na masę

Trening na masę - budowa masy

Trening na masę stanowi podstawę dla treningu na rzeźbę oraz treningu na siłę. Ćwiczenia wykonywane w oparciu o trening na masę mają za zadanie spowodować naturalny wzrost tkanki mięśniowej. Przygotowując plan treningowy ćwiczenia musimy dobrać tak, aby odpowiadały naszym oczekiwaniom oraz były zgodne z naszymi możliwościami.

czytaj dalej
Rodzaje treningów

Rodzaje treningów

Decydując się na rozpoczęcie pracy nad rozbudową muskulatury często nie wiemy od jakich ćwiczeń zacząć oraz jak powinien wyglądać system treningowy. Wówczas kluczowe staje się określenie celu przemiany. Dzięki temu łatwiej dobierzemy właściwy rodzaj treningu.

czytaj dalej
Trening na siłę

Trening na siłę

Trening na siłę najlepiej sprawdzi się w przypadku osób z dłuższym stażem treningowym. Wiąże się to z tym, że jeśli chcemy pobudzić mięśnie do wzrostu trzeba dać im impuls w postaci coraz to większych ciężarów. W tym treningu każdą grupę mięśniową ćwiczymy raz w tygodniu na dużych ciężarach z małą ilością powtórzeń.

czytaj dalej
Trening na rzeźbę, trening aerobowy

Trening na rzeźbę, trening aerobowy

To forma treningu wymagająca najwięcej pracy i zaangażowania. Zaleca się 6 treningów tygodniowo. W tym czasie ćwiczymy każdą grupę mięśniową nawet 2 razy. Trening na rzeźbę charakteryzuje się dużą intensywnością ćwiczeń - duża ilość powtórzeń, krótkie przerwy między seriami, różnorodność ćwiczeń.

czytaj dalej
Trening ogólnorozwojowy

Trening Ogólnorozwojowy

Jeśli mieliśmy dłuższą przerwę w treningach lub dopiero rozpoczynamy ćwiczenia zacznijmy od przygotowania naszego organizmu do większego wysiłku. W takim przypadku najlepszym wyborem będzie trening ogólnorozwojowy, którego istota działania polega na pobudzeniu wszystkich grup mięśniowych na jednym treningu.

czytaj dalej
Sylwetka na lato

Sylwetka na lato

Lato i wakacje zbliżają się wielkimi krokami. Jak więc w krótkim czasie przygotować sylwetkę na plażę? Zasada jest prosta - im mniej czasu tym intensywniejszy trening. Znaczącą poprawę wyglądu można uzyskać już nawet poprzez samą zmianę codziennych nawyków żywieniowych.

czytaj dalej
Najlepsze ćwiczenia na masę

Najlepsze ćwiczenia na masę

Posiadając już jakiś staż treningowy bez trudu możemy określić, które ćwiczenia lubimy oraz te, których wykonywanie daje największe korzyści. Są te bardziej popularne i może nieco zapomniane np. na klatkę piersiową często spotykanie w planie treningowym wyciskanie sztangi na ławce oraz mniej popularne pompki na poręczach.

czytaj dalej
Trening na maksa

Trening na maksa

Trening na 110% ma za zadanie maksymalne zmęczenie określnej partii mięśni na danej sesji treningowej. Dzięki temu szybciej i z lepszym skutkiem zbudujemy masę. Trening taki jest niezwykle wymagający i bez silnej motywacji może być ciężko wytrwać do końca. Zacznij od zbudowania motywacji do podjęcia wytężonego wysiłku fizycznego.

czytaj dalej
Rozgrzewka

Rozgrzewka

Rozgrzewka to kluczowy etap do przeprowadzenia efektywnego treningu. Dobre rozgrzanie mięśni zmniejszy ryzyko wystąpienia kontuzji oraz zwiększy efekt ćwiczeń. Szczególnie koncentrujemy się na tych partiach, które w danym dniu trenujemy. Rozgrzewka ma nas przygotować do treningu, dlatego jej intensywność musi być dopasowana do naszych indywidualnych możliwości.

czytaj dalej
Zaczynamy trening!

Zaczynamy trening!

Zaczynając pracę nad sylwetką, siłą czy kondycją fizyczną wyróżniamy kilka rodzajów treningów. W zależności od oczekiwań możemy wybrać trening ogólnorozwojowy, trening na masę, trening na siłę, trening na rzeźbę. Poza planem treningowym duże znaczenie w pracy nad zwiększeniem masy mięśniowej, siły czy kondycji fizycznej ma odpowiednio dobrana dieta.

czytaj dalej

Odżywki na masę

Odżywki i suplementy na masę

Odżywki suplementy na masę

Stanowią bardzo dobre źródło uzupełnienia codziennej diety w wartości odżywcze wpływając na szybsze pojawienie się efektów treningu.