Trening na masę Zwiększenie masy zasady przyrostu mięśni Dieta na masę
Trening

na szybką masę

Jak ćwiczyć żeby pobudzić wzrost masy mięśniowej.

więcej
Zwiększenie

masy mięśniowej

Co powinniśmy wiedzieć, żeby szybko zbudować mięśnie.

więcej
Trening

i dieta na masę

Z czym to się je, czyli jak i co jeść, aby przybrać na masie.

więcej

Jak szybko przytyć 10kg

Jak szybko przytyć 10kg

Jeśli wcześniej nie trenowaliśmy żadnej dyscypliny sportowej i nie stosowaliśmy diety to na początku stosunkowo łatwo przybrać dodatkowych kilka kg masy. Mając już pewien staż treningowy oraz stosowanie diety przybieranie kolejnych kilogramów nie następuje już tak łatwo. Sprawdźmy jak temu zaradzić.

W jakim czasie zyskać dodatkowe 10kg?

Budowanie masy mięśniowej trzeba rozłożyć w czasie. Przybieranie na wadze to indywidualne predyspozycje każdego organizmu, jednak zyskanie dodatkowych 10kg w bardzo krótkim czasie będzie trudne. Po pierwsze wiązało by się to z koniecznością spożywania bardzo dużej ilości kalorii, co mogłoby spowodować zwiększenie tkanki tłuszczowej, którą w rezultacie trzeba by było spalić.

Dlaczego trudno przybrać na wadze?

  • nieodpowiednio dobrana dieta
  • typ budowy ciała (ektomorfik, mezomorfik, endomorfik)
  • dolegliwości zdrowotne

Odżywianie

Posiłki muszą być większe niż te dotychczas, tak aby cały czas dostarczać organizmowi nadmiar kalorii. Na etapie budowania masy mięśniowej dieta powinna być bogata w węglowodany złożone. Warto dodatkowo zadbać o suplementację w postaci białka oraz węglowodanów, które będą stanowić doskonałe uzupełnienie planu odżywiania.

Trening

Ćwiczenia wykonujemy na dużych ciężarach maksymalnie 3 - 4 razy w tygodniu, najlepiej co drugi dzień z czasem na regenerację. Odpoczynek jest szczególnie istotny, gdyż wtedy rośnie masa mięśniowa. Sam trening powinien składać się z niewielu serii, z dużym obciążeniem. Mięśnie szybko przyzwyczajają się do powtarzanych ćwiczeń, dlatego co jakiś czas warto wprowadzać zmiany do planu treningowego. Zadbajmy o odpowiednio długi sen.

Plan działań

  • opracujmy dietę bogatą w produkty zawierające białko (ryby, nabiał, jaja, chude mięso), węglowodany złożone (ryż, kasze, ziemniaki, makaron, pieczywo razowe) oraz owoce np. banany
  • 5 - 6 posiłków dziennie, spożywane co 2 - 3 godziny, posiłki wysokowęglowodanowe przed i po treningu, pijemy min. 3 litry wody
  • ćwiczenia na masę - przede wszystkim duży ciężar, dłuższe przerwy między seriami
  • dużo odpoczynku

Odżywki na zwiększenie przyrostu masy mięśniowej

Kreatyna

Umożliwia wykonanie treningu z większą intensywnością jednocześnie skracając czas potrzebny na regenerację.

Odżywka węglowodanowo białkowa - gainer

Stanowi świetne uzupełnienie kreatyny, dodatkowo znakomicie uzupełni niedobór składników pokarmowych w naszej diecie.

comments powered by Disqus

Odżywki na masę

Odżywki i suplementy na masę

Odżywki suplementy na masę

Stanowią bardzo dobre źródło uzupełnienia codziennej diety w wartości odżywcze wpływając na szybsze pojawienie się efektów treningu.