Trening na masę Zwiększenie masy zasady przyrostu mięśni Dieta na masę
Trening

na szybką masę

Jak ćwiczyć żeby pobudzić wzrost masy mięśniowej.

więcej
Zwiększenie

masy mięśniowej

Co powinniśmy wiedzieć, żeby szybko zbudować mięśnie.

więcej
Trening

i dieta na masę

Z czym to się je, czyli jak i co jeść, aby przybrać na masie.

więcej

Ćwiczenia na plecy

Plecy

Silne mięśnie grzbietu stanowią fundament dla rozwoju sylwetki. Mocne plecy są kluczowym czynnikiem w procesie budowy masy mięśniowej, gdyż biorą udział w ćwiczeniach wykonywanych na pozostałe partie mięśni. Dodatkowo sprawiają, że nasza sylwetka jest stabilna dzięki czemu możemy skoncentrować uwagę na poprawnym wykonaniu ćwiczeń.

Dobrze rozwinięte mięśnie pleców ułatwią rozwój klatki piersiowej, ramion oraz zminimalizują ryzyko powstania niechcianych urazów.

Rozgrzewka

Jak przed każdym treningiem ćwiczenia rozpoczynamy od rozgrzewki. Tutaj szczególną uwagę koncentrujemy na ćwiczeniach służących przygotowaniu mięśni, stawów, ścięgien grzbietu - krążenia ramion, skręty tułowia.

Trening na plecy

Technika

Obciążenie należy dobrać zgodnie z możliwościami ćwiczącego. W trakcie wykonywania ćwiczeń trzeba pamiętać o prawidłowej sylwetce, ciężar powinien być dobrany do możliwości ćwiczącego tak, aby cały czas był pod kontrolą i w pełni angażował daną partię mięśni.

Ćwiczenia

  • podciąganie na drążku szerokim nachwytem/podchwytem
  • podciąganie na drążku wąskim nachwytem/podchwytem
  • podciąganie na drążku neutralnym nachwytem/podchwytem
  • unoszenie sztangi do klatki piersiowej w opadzie
  • przenoszenie sztangielki za głowę w leżeniu na ławce poziomej
  • prostowanie grzbietu na ławeczce
  • podnoszenie sztangielki w opadzie tułowia
  • przyciąganie linki wyciągu dolnego nachwytem/podchwytem
  • przyciąganie linki wyciągu górnego w siadzie
  • przyciąganie drążka wyciągu dolnego nachwytem/podchwytem
  • wznosy barków (szrugsy)
  • unoszenie tułowia w leżeniu na podłodze

Rozciąganie

Po treningu wykonujemy rozciąganie, które uelastyczni i rozluźni mięśnie.

comments powered by Disqus

Odżywki na masę

Odżywki i suplementy na masę

Odżywki suplementy na masę

Stanowią bardzo dobre źródło uzupełnienia codziennej diety w wartości odżywcze wpływając na szybsze pojawienie się efektów treningu.