Trening na masę Zwiększenie masy zasady przyrostu mięśni Dieta na masę
Trening

na szybką masę

Jak ćwiczyć żeby pobudzić wzrost masy mięśniowej.

więcej
Zwiększenie

masy mięśniowej

Co powinniśmy wiedzieć, żeby szybko zbudować mięśnie.

więcej
Trening

i dieta na masę

Z czym to się je, czyli jak i co jeść, aby przybrać na masie.

więcej

Ćwiczenia na brzuch

Brzuch

Mięśnie brzucha są nie mniej ważne w treningu na masę. Odgrywają ważną rolę praktycznie w każdym ćwiczeniu stabilizując sylwetkę oraz pełnią funkcję estetyczną jednocześnie dając sygnał, że jesteśmy w bardzo dobrej formie.

Poza porządnym treningiem na mięśnie brzucha istotne znaczenie odgrywa dieta. Może się zdarzyć, że pomimo systematycznych ćwiczeń efekty będą praktycznie nie zauważalne. Powodem tego jest tkanka tłuszczowa, za którą chowają się efekty naszej ciężkiej pracy.

Rozgrzewka

Jak przed każdym treningiem ćwiczenia rozpoczynamy od rozgrzewki. Tutaj szczególną uwagę koncentrujemy na przygotowaniu partii zaangażowanych w treningu brzucha - dolny odcinek grzbietu, prostowniki.

Trening na mięśnie brzucha

Technika

Ważne, aby ruchy wykonywać dokładnie i powoli. Mięśnie wtedy będą pracować w pełnym zakresie co sprawi, że ich rozwój będzie optymalny. Pamiętajmy o pełnym zaangażowaniu ćwiczonej partii mięśni.

Ćwiczenia

  • Skłony w leżeniu
  • Skłony i unoszenie kolan w leżeniu
  • Skłony w leżeniu z obciążeniem
  • Skłony w leżeniu głową w dół na ławce skośnej
  • Skręty tułowia z kolanami uniesionymi
  • Skłony boczne z hantlami
  • Unoszenie nóg w zwisie na drążku

Rozciąganie

Po treningu wykonujemy rozciąganie, które uelastyczni i rozluźni mięśnie.

comments powered by Disqus

Odżywki na masę

Odżywki i suplementy na masę

Odżywki suplementy na masę

Stanowią bardzo dobre źródło uzupełnienia codziennej diety w wartości odżywcze wpływając na szybsze pojawienie się efektów treningu.